Veganská Svíčková II.
























Když jsem přemýšlela nad názvem tohoto receptu, okamžitě mě napadl jeden můj kamarád, kterého šíleně vytáčí, když svoje jídlo pojmenovávám tak, jako by bylo masové. Proč párkům říkám párky a svíčkové svíčková, když tam přece není žádné maso?! Prý si mám vymyslet vlastní názvosloví :D
Jak bych pojmenovala asi tuhle omáčku? Oranžovo-žlutá zeleninová omáčka? Některá veganská jídla mají nahradit to co jsme za masožroutských časů měli rádi, proto název ponechávám, aby to asociovalo co má. Pro takové jako je můj kamarád dávám do uvozovek, nebo přidám přídavné jméno veganská, sójová apod.
Máte i vy takového kamaráda :) ?


Omáčka
350 g zeleniny (50% mrkve, 25% petřele, 25% celeru)
velká cibule
150 ml rostlinné smetany
4 bobkové listy
8 kuliček pepře
8 kuliček nového koření
sůl
ocet
cukr
olej

1. Na oleji orestujeme cibuli, přihodíme bobkový list, pepř a nové koření aby se koření rozvonělo. Přisypeme zeleninu, posypeme cukrem a smažíme až cukr zkaramelizuje.
2. Zalijeme vodou, osolíme a vaříme do změknutí zeleniny asi 15 - 20 minut.
3. Vybereme bobkové listy a pokud chceme tak i ostatní koření a rozmixujeme zeleninu na omáčku. Přilijeme smetanu, dochutíme octem, solí, pepřem a případně cukrem.

Knedlík
500 g hrubé mouky
hrnek burisonů
půl kostky droždí
hrnek minerálky
sůl
cukr

1. Uděláme kvásek - droždí dáme do misky a posypeme cukrem. Zalijeme trochou vlažné vody, rozmícháme a necháme kvásek chvilku pracovat.
2. Do velké mísy nasypeme mouku, burisony, sůl a přilijeme kvásek. Zalijeme minerálkou a vypracujeme těsto, může to trvat několik minut. Necháme těsto odpočinout minimálně 5 minut.
3. Vytvoříme 2 válečky, které vkládáme do vroucí vody a vaříme 25 minut, já je v polovině vaření otáčím. Po uvaření propícháme vidličkou a krájíme na plátky.


Tip: Pokud Vám chuť svíčkové přijde mdlá, přilijte trochu sójovky, která v sobě skrývá chuť umami. Pokud Vám zbyde knedlík dejte zbytek zamrazit a máte hotovou přílohu na příště.

8 komentářů:

  1. Ten knedlík je sice nezdravý (spíš bych dal celozrnnou variantu, baz kvasnic/droždí), ale jinak OK.
    Co se týká názvu, tak VEGAN SVÍČKOVÁ je v pohodě. Spíš mě osobně vadí název např. TIRAMISU, do kterého se dávají blivajzy (jedná se o českou socka verzi), místo toho, co tam doopravdy patří. Pokud by to nazvali "ČESKÉ TIRAMISU", "FALEŠNÉ TIRAMISU", apod. tak není problém.

    OdpovědětVymazat
  2. Super inspirace, určitě se budu vracet. Děkuji moc :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Ten škopek na obrázku nemá chybu ;-D

    OdpovědětVymazat
  4. Dneska jsem vyskousela akorat s ryzovou smetanou a byla uzasna :).

    OdpovědětVymazat
  5. Jako malá jsem rikala ŽLUTÁ MÁČKA 😀 Zítra budu dělat, doufám, že se povede 😉

    OdpovědětVymazat
  6. Super recept. Jinak vegan svíčková se musí jmenovat svíčková, když ji má nahradit. Když hledám náhradu za klasické jídlo, zadám jeho název plus vegan :-)

    OdpovědětVymazat

Budu ráda za jakýkoliv komentář! :)